Mersin Büyükşehir Belediye Meclisi Şubat Ayı Toplantısı 1. Birleşiminde ulaşım sorunu ve yapılması düşünülen yeni ulaşım master projesi hazırlığıyla ilgili de bilgi verildi. Belediye Başkanı Vahap Seçer, yeni ulaşım master planı hazırlığı içinde olduklarını ve bu planda yapılmasını planladıkları yeni katlı kavşak çalışmalarıyla ilgili konuştu. Başkan Seçer aynı zamanda Mersin Raylı Sistem Projesinde 18 Şubat’ta ikinci aşamaya geçileceğini de duyurarak, “ Projede ön yeterlilik bitmişti, süreç tamamlandı. Ayın 18’inde Mersin Raylı Sistem ihalemiz gerçekleşecek” dedi.
YENİ KAVŞAKLARIN MÜJDESİNİ VERDİ
Sevgi Katlı Kavşağının trafiğe açılmasından sonra Meclis’te yeni çalışmaları da duyuran Başkan Seçer, “Hal kavşağı projemizi başlattık, oraya da bir katlı kavşak yapılacak. Akbelen mezarlığının altındaki kavşak şuanda Karayollarının yatırım programında ve bu konuda sizin de desteklerinizi bekliyoruz. Daha sonra 201. Cadde Okan Merzeci Bulvarı şuanda gündemimizde ama bekletiyoruz. Demokrasi kavşağı, daha önce Kuvayi Milliye kavşağı önceki dönemde başlayıp bizim dönemimizde bitirilen. Yaptığımız Sevgi Katlı Kavşağından sonra yine Göçmende yeni projeye başlayacağız. En geç Haziran ayı içerisinde buranın inşaatını başlatmayı düşünüyoruz. Ardından 34. Cadde ile Okan Merzeci yani kamuoyundaki ismiyle Kipa kavşağı burası da çok önemli. Egemenlik kavşağı daha önceki dönemde yapılmış bir kavşak ve oradan Vatan caddesine erişim olacak. Son olarak Karayollarının olduğu bölgede yine bir katlı kavşak ihtiyacının olduğunu görüyoruz” şeklinde konuştu.
“İHTİYAÇ DUYULAN NOKTALARDA ÇALIŞMA BAŞLATACAĞIZ”
“Bizim yaptığımız inşaatlar yılan hikayesine dönmeyecek” ifadesini kullanan Seçer şu şekilde konuştu: “Katlı kavşaklar için 70-75 gün hedef koyuyoruz ama maksimum yine 90 günde bitireceğiz. Bizim daha önceden yapılan ulaşım master planına göre projeksiyonumuz budur. Katlı kavşak yapma hevesinde değiliz. Ama ihtiyaç duyulan trafiğin yoğun akışını sağlamamız gereken noktalarda bunu yapacağız. Bunu GMK’da yaparken 10 kere düşünürüz bunu hele Adnan Menderes’te hiç yapmayız. Her caddenin durumuna, konumuna göre karar veriyoruz. ‘Hadi burada trafik sıkışıyor biz buraya kavşak yapalım’ demiyoruz. Onların da sayımları var ve pik saatlerde ortalama 5 bin araç olması gerek orada. Örneğin en son yaptırdığımız katlı kavşak ile ilgili ‘Buranın ihtiyacı var mı?’ şeklinde bize eleştiriler gelmişti. Oysaki yaptığımız sayımlarda pik noktalarda burada saatte 5 bin civarında araç sirkülasyonunun olduğunu gördük. Zaten bizim katlı kavşak yapmamızı gerektiren baremlerin üzerinde bir rakam. Dolayısıyla bunlar ulaşım mühendisliğinin çalışmaları sonucu teknik yapılan değerlendirmeler, parametreler.”