8 Haziran 2025 Pazar



17:27   MSK’DA YENI HEDEF AVRUPA KUPASı!   17:26   MERSIN’DE BAYRAM SEFERBERLIĞI: HER ŞEY HAZıR!   17:23    ANAMUR’DA MEMURA TAM TAZMINAT DÖNEMI BAŞLADı   17:21   TEKSTIL SEKTÖRÜNDEKI KRIZ TBMM GÜNDEMINDE   17:19   BAŞKAN YıLDıZ’DAN KURBAN BAYRAMı MESAJı   17:17   BAŞKAN SEÇER’DEN ‘KURBAN BAYRAMı’ MESAJı   17:15   BAŞKAN ABDULLAH ÖZYIĞIT’TEN BAYRAM MESAJı   17:14   AKDENIZ’DE YERLI BUĞDAY HASADı BAŞLADı   17:12   MERSIN’IN HALK PLAJLARı YAZA HAZıR, TATIL KEYFI BAŞLıYOR!   17:08   STRES YÖNETILEBILIR: UZMANDAN HAYAT DENGELEYEN TAVSIYELER   17:05   KURBAN KESIMI KESINLIKLE ÇOCUKLARA IZLETILMEMELI   16:43   BAYRAM SOFRALARıNDA KALP SAĞLıĞıNA DIKKAT   16:41   AÇıKTA SATıLAN YIYECEKLERE DIKKAT!   16:39   MERSIN’IN ENERJI ALTYAPıSı GÜÇLENIYOR   16:38   ZIRAI DONUN YARALARı KOLAY SARıLMAYACAK   16:23   MUT’TA MOTOSIKLET KAZASı: SÜRÜCÜ YARALı   16:22   KADıN KıLıĞıNA GIRIP CINAYET İŞLEDI: VURULMA ANı KAMERADA   16:20   MERSIN’DE DEHŞET ANLARı: ARAÇLARıNı İNSANLARıN ÜZERINE SÜRDÜLER   16:18   ACı HIKÂYE TEKRARLANDı: ANNE VE OĞLU EVDE YARALı BULUNDU   16:15   KÖPEK BALıĞı PANIĞINE GEREK YOK: UZMANLARDAN RAHATLATAN AÇıKLAMA  
 
 
 
 
Hazır Giyim İhracatında Düşüş: Yatırımlar Durma Noktasında
   

Hazır giyim ve konfeksiyon sektöründeki ihracat Şubat ayında yüzde 9,3 oranında azalarak 1,35 milyar dolara geriledi. AHKİB Yönetim Kurulu Başkanı Gürkan Tekin, artan maliyetler ve döviz kurundaki yetersizliklerin sektörü olumsuz etkilediğini belirterek, birçok firmanın yatırımlarını Kuzey Afrika’ya kaydırdığını vurguladı.

 

Tarih : 18 Mart 2025 Salı 15:33

Haber Merkezi

AHKİB Başkanı Gürkan Tekin, Türkiye'deki hazır giyim ve konfeksiyon üretiminin sürdürülebilir olması için otomasyon ve markalaşmaya yönelik teşviklerin artırılması gerektiğini ifade ederek, "Firmalarımızın yurtdışına kaymasını önlemek ve mümkünse giden yatırımları yeniden ülkemize çekmek öncelikli hedefimiz olmalı. Eğer devlet destekleri artırılırsa, kaliteli ürünlerimiz ve coğrafi konum avantajımız sayesinde sektörümüz yeniden güçlenebilir. Bugün dünyaca ünlü birçok İtalyan markası, Avrupa’nın üretim üssü olarak görülen Arnavutluk’ta yüksek katma değerli üretim yaptırıyor. Biz de benzer bir başarıyı yakalayabiliriz." dedi.

“TAKLİT ÜRÜNLER VE KAYIT DIŞI SATIŞ BÜYÜK ENGEL”

Uluslararası markalarla iş birliklerini geliştirmenin önündeki en büyük engellerden birinin kayıt dışı satışlar ve taklit ürünler olduğuna dikkat çeken Başkan Gürkan Tekin, "Özellikle çanta başta olmak üzere birçok konfeksiyon ürününde birebir taklitlerin bulunması, sektörümüzün uluslararası firmalar nezdinde güvenilirliğini sarsıyor. Uzun vadeli bir strateji ile küresel markaların güvenini kazanmamız gerekiyor." diye konuştu. Sektörün geleceğinin katma değeri yüksek ürün üretmek ve güçlü markalar oluşturmak olduğunu belirten Başkan Gürkan Tekin, "Mevcut maliyetlerle standart ürünler üreterek dünya pazarlarında rekabet etme şansımız yok. Bu nedenle, katma değerli üretime, markalaşmaya ve otomasyona yönelik desteklerin artırılması kaçınılmaz bir gerekliliktir. Sektörümüzün sürdürülebilir büyümesi için stratejik adımların bir an önce atılması gerekiyor." ifadelerini kullandı.

“AHKİB’İN ŞUBAT AYI İHRACATI 31,9 MİLYON DOLAR”

AHKİB’in şubat ayı ihracatını da değerlendiren Başkan Gürkan Tekin, söz konusu dönemde 31,9 milyon dolar ihracata imza attıklarını açıkladı. Yılın ikinci ayında geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 7 oranında artış sağladıklarını kaydeden Başkan Gürkan Tekin, en fazla ihracat yaptıkları ülkelerin Hollanda, İspanya ve Kosova olduğunu bildirdi. Başkan Gürkan Tekin, bölge ihracatını ürün grupları ve ülkelere göre şöyle değerlendirdi: “Şubat ayında 3 bin 632 ton ürünü uluslararası pazarlarda değerlendirdik. En çok ihraç ettiğimiz ürün grupları listesinde ilk üç sırada yer alan bayan dış giyim, bay dış giyim ve diğer hazır eşyanın şubat ayı satışlarımızdaki toplam payı yüzde 80 düzeyinde ortaya çıktı. Bayan dış giyimde yüzde 14 artışla 15 milyon dolar, bay dış giyimde 7,1 milyon dolar, diğer hazır eşyada 3,2 milyon dolar ihracat gerçekleştirdik. Şubat ayı ihracatımızı ülkelere göre incelediğimizde en yüksek değerlere ulaştığımız pazarlar Hollanda, İspanya ve Kosova oldu. Hollanda’ya yüzde 5 artışla 10,5 milyon dolar, İspanya’ya yüzde 43 azalışla 2,2 milyon dolar, Kosova’da 90 kat artışla 2,2 milyon dolar ihracat gerçekleştirdik. Kosova’nın yanı sıra Kırgızistan, Kazakistan, Ukrayna ve Polonya pazarlarında ihracat hacminde anlamlı artışlar sağladık.”

Paylaş :
 
Etiketler :  ahkib, gürhan tekin, hazır giyim, ihracat

Yorum Ekle comment Yorumlar (0)

Yapılan yorumlarda IP Bilgileriniz kayıt altına alınmaktadır.



  SPOR HABERLERİ
 
  MERSİN GÜNDEM

  NÖBETÇİ ECZANE
  SOSYAL MEDYA
 
 

 




 
 
ANASAYFA İLETİŞİM KÜNYE HABER ARŞİVİ GİZLİLİK İLKELERİ

 
Siteden yararlanırken gizlilik ilkelerini okumanızı tavsiye ederiz.
mersingundem.com.tr © Copyright 2019-2025 Tüm hakları saklıdır. İzinsiz ve kaynak gösterilemeden yayınlanamaz, kopyalanamaz, kullanılamaz.

URA MEDYA