|
EVDE KALAN ÇOCUKLARDA KORKU VE ENDİŞE ARTTI |
|
|
Mersin Bil Koleji Müdürü ve aynı zamanda rehberlik öğretmeni olan Sema Uçgan, pandemi döneminde eğitimin dijital platformdan yürütülmesinin özellikle öğrenci ve velilere etkilerini anlattı. Öğrencilerin pandemi döneminde kendilerini birden korku ve endişe duyguları içinde bulduklarını aktaran Uçgan, bu dönemde sağlıklı iletişim kurmanın önemine dikkat çekti. |
|
|
Tarih : 11 Ocak 2021 Pazartesi 13:12
|
Bil Kolejleri olarak pandeminin kötü etkilerini en aza indirmek için çalışmalar yürüttüklerini belirten Sema Uçgan, öğrencilere ve velilere psiko-sosyal destek programları kapsamında psikolojik sağlamlığı arttırabilmek için düzenli olarak haftalık eğitimler verdiklerini söyledi. Genel merkezin de desteği ile uzaktan eğitim araçlarıyla yaşanılan sorunlar ve çözümüne ilişkin bilgilendirici seminerler de verdiklerini ifade eden Uçgan, şunları söyledi: “Öğrenciler içeride kapalı kalmaları nedeniyle kızgınlık ve kaygı durumları yaşarken aynı zamanda kendilerini engellenmiş hissediyor. Veliler de Covid-19 ile mücadelede alınan tedbirler doğrultusunda sosyal mesafenin korunması açısından çocuklarının evde kalmasını istiyor. Bu durum veli ile öğrenciyi karşı karşıya getiriyor ve bir tartışma durumu da yaratıyor. Öncelikle öğrencilerin yaşadığı kaygı durumunu çözmek için velilere büyük iş düşüyor. ‘Ne zaman eskisi gibi olacağız’ ya da ‘Bu durum ne zaman bitecek’ şeklindeki sorulara samimi, dürüst, tutarlı ve kanıta dayalı doğru bilgilerle karşılık vermelidirler. Bazı soruların cevapları çocuklara nedenleriyle anlatılmalıdır.”
“MOTİVASYON ÖNEMLİ”
Aynı zamanda verilen uzaktan eğitimlerde öğrencilerin yaşadığı motivasyon eksikliğinin çözümünün önemli olduğunun altını çizen Uçgan, “Her hafta uzaktan eğitimle birlikte bilgilendirici seminerler ve sunumlar yaptık. Öğrenciyi toparladığınız zaman iletişim de düzeliyor. Öğrenciler aynı zamanda düzenli olarak derslere motive de edilmeli bu süreçte. Biz rehberlik çalışmalarımızın yanı sıra sabahtan akşama kadar belirli aralıklarla konu anlatımları ve soru çözümleri ile öğrencilerin kendilerini içinde bulundukları herhangi bir sıkıntıdan uzaklaştırarak derslere yönelmelerini sağlıyoruz. Normal eğitimlerin yanı sıra Bil Learn hibrit eğitimlerimiz ile öğrencilerin motivasyon eksikliklerini en aza indirmeyi hedefliyoruz” ifadelerini kullandı.
Geçtiğimiz yıllarda 3O tane rehber öğretmen ile Büyükşehir Belediyesinin de destekleriyle bir proje oluşturduklarını ve şehrin belirli noktalarında köylerde yaşayan öğrencilerin de katılımını sağlayarak YKS tercih danışmanlığı yaptıklarını da hatırlatan Uçgan, birçok öğrencinin yaptıkları yanlış tercihler dolayısıyla puanları iyi olsa bile hedeflerine ulaşamadığını söyleyerek doğru tercihin önemine dikkat çekti. Türkiye’nin her yerinden üniversite tercihleri konusunda yardım almak isteyen öğrencilerin internet veya telefon ile yanlarında olduklarını dile getiren Uçgan, çalışmalara bu yıl da devam edeceklerini belirtti.
|
|
|
|