22 Kasım 2024 Cuma



13:20   ÖMÜR; “KIMSEYE PABUÇ BıRAKMAYıZ”   13:17   KıRATLı; “CHP’LI VEKILLERIN YAPTıĞı BARBARLıK VE EŞKıYALıKTıR”   13:15   KOCAMAZ; “TOPLUMDA ŞIDDET SıRADANLAŞTı”   13:13   ÇOCUKLAR, GÜNLERINI ÖĞRENEREK KUTLADı   15:26   ÇAMLıYAYLA’DA ÖĞRENCILERE EĞITIM DESTEĞI   15:23   “SPORU TABANA YAYMAK ISTIYORUZ”   15:18   TÜRK BAYRAĞıNı İTALYA’DA DALGALANDıRDıLAR   00:09   EĞITIM SEN’DEN ‘GIYIM KODU’ PROTESTOSU!   00:06   İŞÇİ KARDEŞ, PATRON KALLEŞ   00:03   BAŞKAN TUNCER’E ÇİRKİN İFTİRA!   01:52   DMD HASTASI DENİZ ALİ İÇİN YARDIM GECESİ DÜZENLENDİ   15:13   SİYASET VE İŞ DÜNYASI BU DÜĞÜNDE BULUŞTU   15:06   MAVİ BAŞKAN: ‘ERDEMLİ SİYASET DEĞİL, HİZMET İSTİYOR’   09:48   ÇÖPTE BULUNAN BEBEĞİN ANNESİ TUTUKLANDI   09:40   KUM ZAMBAKLARI KORUMA ALTINA ALDI   09:28   TOROSLAR’DA 30 YIL SONRA BİR İLK!   09:32   YAŞATıRKEN ÖLMEK ISTEMIYORUZ!   09:23   ‘YAŞAMı SAHIPLEN’ KAMPANYASıNA YOĞUN ILGI!   15:00   MİLLETVEKİLİ AKIN: “MERSİNLİLERİ, ‘EKMEK VE ADALET’TE BULUŞMAYA DAVET EDİYORUZ”   09:41   AKMİB’İN AĞUSTOS AYı IHRACATı 453,5 MILYON DOLAR  
 
 
 
 
HEDEFİMİZ ÇEVRE DOSTU ÜRETİM
   

Türk hazır giyim ve konfeksiyon sektörünün ihracatında yüzde 70’lik paya sahip Avrupa pazarının küresel markalarıyla dünya genelindeki tüketimde de belirleyici rol oynadığını vurgulayan Başkan Tekin, “birçok marka 2025’ten itibaren tüm ihtiyaçlarını sürdürülebilir kaynaklardan karşılamayı planlıyor” dedi.

 

Tarih : 16 Ağustos 2021 Pazartesi 16:01

Pandemi sürecinde, hazır giyim sektöründeki dinamiğin sürdürülebilirlik ve dijitalleşme olduğunu ve bu iki başlığın ileri ki yıllarda küresel rekabeti şekillendireceğini ve güvenli moda tercih edilerek çevreci ürünlere talebin artacağını vurgulayan Akdeniz Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (AHKİB) Yönetim Kurulu Başkanı Gürkan Tekin, “2000’li yıllarda tasarım, moda ve marka belirleyici faktördü. Günümüzde ise bunlara ilave olarak sürdürülebilirlik, çevre dostu üretim, kişiye özel ürün ve anlık tedarik gibi kavramlar ön plana çıkıyor. Bu süreçte küresel pazarlarda etkinliğimizi artırabilmenin yolu çevreye duyarlı yetkinliğimizi geliştirmekten geçiyor” diye konuştu.

“BİRÇOK MARKA 2025’TEN İTİBAREN TÜM İHTİYAÇLARINI SÜRDÜRÜLEBİLİR KAYNAKLARDAN KARŞILAMAYI PLANLIYOR”

Hazır giyim ve konfeksiyon sektörünün her yıl Türkiye’ye 16 milyar dolar döviz kazandırdığını, yarıdan fazlası kadın olmak üzere 650 bini aşkın kişiye doğrudan istihdam sağladığını dile getiren AHKİB Başkanı Gürkan Tekin, sektörün ülke ekonomisi için günümüzde olduğu gibi gelecekte de lokomotif rol oynamaya devam edeceğini söyledi. Türk hazır giyim ve konfeksiyon sektörünün ihracatında yüzde 70’lik paya sahip Avrupa pazarının küresel markalarıyla dünya genelindeki tüketimde de belirleyici rol oynadığını vurgulayan Başkan Tekin, “Ülkemizden her yıl milyarlarca dolarlık alım yapan Avrupalı markalar, sürdürülebilirlik ve çevre dostu üretimde iddialı hedefler belirledi. Avrupa Birliği’ne (AB) üye ülkelerde birçok marka 2025’ten itibaren tüm ihtiyaçlarını sürdürülebilir kaynaklardan karşılamayı planlıyor. AB’nin tedarikçileri arasında yüzde 10 payla üçüncü sırada olan sektörümüzün bu önemli pazardaki kazanımlarının koruması ve geliştirilmesi için özellikle dijitalleşme ve sürdürülebilirlik temelinde üretimimizi ve tedarik zincirimizi güçlendirmek zorundayız.” dedi.

“KARBON AYAK İZİNİ 2026’YA KADAR AZALTMALIYIZ"

AB’nin tek dijital pazarı olma ve Avrupa Yeşil Mutabakatı temelli pazar yapılanmasında Türk hazır giyim ve konfeksiyon sektörünün altyapısını güçlendirerek avantajlı konuma yükselebileceğine dikkati çeken Başkan Gürkan Tekin, mevcut durumu fırsata çevirmek için ortak akıl ile hareket edilmesinin önemini vurguladı.

Avrupa Yeşim Mutabakatı’nda yer verilen Sınırda Karbon Düzenleme Mekanizması ve Emisyon Ticaret Sistemi ile ilgili olarak Başkan Tekin, şunları söyledi: “Tekstil, hazır giyim ve konfeksiyon 2023’te sınırda karbon vergisi uygulanacak sektörler arasında yer almıyor. Büyük ihtimalle 2026 yılında listeye eklenebileceği öngörülüyor. Sınırda karbon vergisinin ton başına 30-50 avro olarak düzenleneceği var sayılıyor. Bu uygulamanın sektörümüze yıllık 150-190 milyon avro düzeyinde ek maliyet getirmesi söz konusu olacak. Avrupa Komisyonu, karbon ayak izi hesaplamalarında üretim öncesi, üretim ve tüketim süreçlerini bütüncül bir yaklaşımla ele alıyor. Dolayısıyla tekstil ham maddeleri üretimi sırasında yoğun enerji tüketilmesi, hazır giyim ve konfeksiyon sektörünü de etkileyecek. Bu çerçevede 2026 yılına kadar olan süreyi çok iyi değerlendirerek yaptırımlar devre alınmadan üretim altyapımızı belirlenen kriterlere uygun hale getirmemiz gerekiyor. Sektörümüzün karbon salımının ölçülmesi ve düzenli olarak raporlanması için güçlü bir sistem kurmamız bir tercih değil zorunluluk olarak öne çıkıyor.  Yeni yatırımlarda Avrupa Yeşil Mutabakatı hedeflerini ve karbon salım oranlarını göz önünde bulundurmalı, modern teknolojiler kullanarak karbon salımını, enerji tüketimini ve atık miktarını azaltmalıyız. Üretim süreçlerinde sürdürülebilir ve geri dönüştürülebilir malzemelerin kullanımına yoğunlaşmalıyız. Üretim ve dağıtım süreçlerinde de yenilenebilir enerjiyi tercih etmeliyiz” açıklamalarında bulundu.

“SEKTÖREL KÜMELENME PROJESİ İLE ÜYELERİMİZİN REKABET GÜCÜ ARTACAK”

AHKİB’in gündemindeki bir başka konu başlığının rekabetçiliğin güçlendirilmesi olduğunu aktaran Başkan Gürkan Tekin, Ticaret Bakanlığı tarafından desteklenen ve Akdeniz İhracatçı Birlikleri (AKİB) koordinasyonunda hazır giyim ve konfeksiyon firmalarına yönelik Sektörel Kümelenme Projesi’ni de hayata geçirileceklerini açıkladı. Hazır giyim ve konfeksiyon firmalarının uluslararası pazarlarda rekabet güçlerinin artırılması ve sürdürülebilir ihracat hedeflerine ulaşması amacıyla başlattıkları projenin üç yıl süreyle devam edeceğini ve başvuruların 25 Ağustos tarihine kadar yapılabileceğini kaydeden Başkan Tekin, URGE projesi ile üye firmalara ihtiyaç analizinden eğitim ve danışmanlık faaliyetlerine, B2B görüşmelerinden uluslararası fuar ve iş gezilerine kadar geniş bir yelpazede destek vererek bölgenin ihracatını daha da artırmak için çalışacaklarını ifade etti. 

AHKİB’in temmuz ayı ihracatına da değinen Başkan Tekin, söz konusu dönemde 58 bin 532 bin ton ürünü değerlendirerek 30 milyon dolarlık dış satım geliri elde ettiklerini açıkladı. En çok ihraç edilen ürünlerde bayan dış giyim, bay dış giyim ve diğer hazır eşyanın öne çıktığını ifade eden Başkan Tekin, temmuz ayında en fazla ihracatı İspanya, Hollanda ve Almanya’ya gerçekleştirdiklerini söyledi.

Paylaş :
 
Etiketler :  mersin, giyim, konfeksiyon, avupa, marka, küresel, gürkantekin

Yorum Ekle comment Yorumlar (0)

Yapılan yorumlarda IP Bilgileriniz kayıt altına alınmaktadır.



  SPOR HABERLERİ
 
  MERSİN GÜNDEM

  NÖBETÇİ ECZANE
  SOSYAL MEDYA
 
 

 




 
 
ANASAYFA İLETİŞİM KÜNYE HABER ARŞİVİ GİZLİLİK İLKELERİ

 
Siteden yararlanırken gizlilik ilkelerini okumanızı tavsiye ederiz.
mersingundem.com.tr © Copyright 2019-2024 Tüm hakları saklıdır. İzinsiz ve kaynak gösterilemeden yayınlanamaz, kopyalanamaz, kullanılamaz.

URA MEDYA