KARAYOLU PROJELERİ İÇİN ÖDENEKLER 2,5 KATI ARTTI
AK Parti Merkez Karar ve Yürütme Kurulu (MKYK) Üyesi Mustafa Sever, Mersin’in yatırım, üretim, istihdam, ihracat, ticaret ve lojistik alanlarında büyük bir atılım yaparak, Marmara Bölgesi'ne alternatif bir cazibe merkezi olma yolunda hızla ilerlediğinin altını çizerek, “Mersin, dünya kenti olma hedefi doğrultusunda önemli adımlar atıyor. Sayın Cumhurbaşkanımızın tensipleriyle şehrimize yapılan yatırımlar her geçen gün artıyor ve hızlanıyor” ifadelerini kullandı. Bu kapsamda Mersin’de yapımı devam eden karayolu projeleri için ödeneklerin yaklaşık 2,5 katı arttırıldığına dikkat çeken Sever, “Mersin’imiz, yatırım, üretim, istihdam, ihracat, ticaret ve lojistik açıdan, Marmara Bölgesine alternatif bir cazibe merkezi olma ve dünya kenti olma yolunda hızla ilerliyor. Sayın Cumhurbaşkanımızın tensipleriyle şehrimize yapılan yatırımlar daha da artıyor ve hızlanıyor. 2024 yılında 1 milyar TL’den 3,5 milyar TL’ye çıkardığımız karayolu projelerimize ilişkin ödeneklerimizi, 2025 yılı bütçemizle 2,28 kat artırarak 8 milyar TL’ye çıkardık. Mut-Silifke, Mut-Gülnar, Gülnar-Silifke, Mersin-Antalya, Tarsus-Çamlıyayla, Erdemli-Güzeloluk, Anamur-Kazancı yolu projelerimizde, ödeneklerimizdeki 2,28 katlık artış çerçevesinde çalışmalar daha da hızlanacak inşallah. Allah Zat-ı Devletlerinden razı olsun” dedi.
SEVER, YAPIMI DEVAM PROJELER HAKKINDA BİLGİ VERDİ
Mersin’de devam eden karayolu projelerinin son durumu hakkında da bilgiler veren Sever, “Mersin – Erdemli – Silifke – Taşucu – Kaledran Yolu Akdeniz sahil yolu projesinin 228 Km bölünmüş yoldur. 2024 yılsonu itibariyle 205 km bölünmüş yol tamamlanmıştır. Kalan 23 Km de çalışmalar devam etmektedir. 2002-2024 yılları arasında 205 Km bölünmüş yolun yanında; Altınorfoz Viyadüğünde 2,4 km uzunluğunda bağlantı yolları, 398 metre uzunluğunda 8 adet köprü, Tek tüp uzunluğu 27.406 metre uzunluğunda 16 adet tünel, 3 bin 712 metre uzunluğunda 7 adet Viyadük, 2 adet farklı seviyeli kavşak, Ayrıca Akkuyu Nükleer Güç Santrali Bağlantı Yollarında 2,1 km bölünmüş yol, tamamlanmıştır. 2025 yılında Çeşmeli-Kocahasanlı arasında üstyapı onarımı, Yeşilovacık ile Antalya il sınırı arasında tünel, viyadük, sanat yapıları işlerinde ve bitümlü sıcak karışım işlerinde çalışılması hedeflenmektedir. Silifke - Mut – Sertavul Yolu projesi ise 101 km bölünmüş yoldur. 2024 sonu itibariyle 49 km bölünmüş yol ve tek tüp uzunluğu 10.868 m olan 5 adet tünel tamamlanmıştır. 2025 yılında Silifke-Mut arasında 2.Kılıçarslan Viyadüğünde, tünel işlerinde ve heyelan ıslah işlerinde çalışılması hedeflenmektedir. Mersin-Tarsus OSB Otoyol Bağlantı Yolu da 9,5 km bölünmüş yoldur. 2024 yıl sonu itibariyle toprak işleri , sanat yapıları ve tünel işlerinde çalışılmıştır. 2025 yılında, toprak işleri, sanat yapıları, tünel, köprü işlerinde çalışılması hedeflenmektedir. Tarsus - Çamlıyayla Yolu Projesi ise 56,3 km’dir. 2024 yılsonu itibariyle 4 km bölünmüş yol ve 38 km tek yol ile Ulaş Mevkii, Belçınar Mevkii ve Çamlıyayla girişinde yer alan heyelan ıslah çalışmaları tamamlanmıştır. 2025 yılında toprak işleri ve sanat yapılarında çalışılması hedeflenmektedir” dedi.

ERDEMLİ-GÜZELOLUK YOLUNDA SONA DOĞRU
Erdemli – Güzeloluk Yolu Projesinin de 34,5 km olduğunu ifade eden Sever, “2024 yılı sonu itibariyle 7 km bölünmüş yol (3 Km Erdemli Çevre Yolu Dahil) ile 9 Km tek yol tamamlanmıştır. Kalan 18,4 km’lik kesimin (7,5 km’si bölünmüş yol) ikmal ihalesi kapsamında tamamlanması planlanmaktadır. Gülnar - Mut Yolu Projesi de 37 km’dir. 2024 yılı sonu itibariyle muhtelif kesimlerde toprak işleri ve sanat yapısı imalatlarında çalışılmıştır. 2025 yılında toprak işleri ve sanat yapılarında çalışılması hedeflenmektedir. Silifke - Gülnar Yolu Projesi ise 50,4 km dir. 2024 yıl sonu itibariyle 28 km’lik kesim tek yol-satih kaplama olarak tamamlanmıştır. Devam eden bitümlü sıcak karışım ihalesi kapsamında 14 Km’lik kesimin bitümlü sıcak karışım imalatları tamamlanmıştır.2025 yılında toprak işleri, sanat yapıları ve üstyapı işlerinde çalışılması hedeflenmektedir. Anamur – Kazancı Yolu Projesi de 13 km’dir. 2024 yıl sonu itibariyle 4,3 km tek yol-bitümlü sıcak karışım olarak tamamlanmıştır. Tarsus-Pozantı Devlet Yolu Projesi de 1,6 km bölünmüş yol olup 2024 Yılında 1,6 km tamamlanmıştır. Çeşmeli-Mersin-Tarsus Ve Tarsus-Pozantı Otoyolu üstyapı onarım işinin proje uzunluğu 169 km olup 136 km’si Mersin İli sınırları içerisindedir. Şantiye kurulumuna ilişkin çalışmalar devam etmektedir. 2025 yılında şantiye ve plent kurulum çalışmalarının tamamlanmasını müteakip çalışmalara başlanacaktır. Çeşmeli-Erdemli-Silifke-Taşucu Otoyolu Projesinin Çeşmeli-Kızkalesi Kesimi; 41 km ana gövde, 11 km bağlantı yolu olmak üzere toplam 52 km uzunluğundadır. Güzergahta, 7 adet tünelde çalışmalar devam etmekte olup kazı-destek işlerinde toplam 11.000 m ilerleme, kaplama betonu imalatında da toplam 2.740 m ilerleme sağlanmıştır. Toprak işlerinde 14,5 Milyon m3 gerçekleşme sağlanmıştır. Proje kapsamında bulunan 5 adet viyadükte, köprülerde ve sanat yapılarında çalışmalar devam etmektedir. Projenin fiziksel gerçekleşmesi yüzde 27 seviyesindedir. Mersin ilinde 2024 yılında yapılan imalatların karşılığı olarak 4,8 Milyar TL harcama yapılmıştır” dedi.