26 Aralık 2025 Cuma



15:13   ANAMUR’DA ŞIVLILIK GELENEĞI MINIKLERLE YAŞATıLDı   15:10   ÖĞRENCININ VURDUĞU OKUL MÜDÜRÜ SERVISE ALıNDı, BAKAN TEKIN’LE GÖRÜŞTÜ   15:03   BAŞKAN BOLTAÇ: "EĞITIMDE FıRSAT EŞITLIĞI ÖNCELIĞIMIZ"   14:45   MERSIN BÜYÜKŞEHIR BELEDIYESI, VATANDAŞ MEMNUNIYETINI ’TS ISO 10002 BELGESI’ ILE TAÇLANDıRDı   13:20   MERSIN’DE OTOYOLLARDA TRAFIK DENETIMLERI ARALıKSıZ SÜRÜYOR   13:17   GÜNEY GAZETESI BASıNDA YARıM ASRı GERIDE BıRAKTı   12:17   BOZYAZı’DA ’KADıNA YÖNELIK ŞIDDET VE BAĞıMLıLıKLA MÜCADELE’ TOPLANTıSı   12:09   UÇAN SÜPÜRGE ULUSLARARASı KADıN FILMLERI FESTIVALI 2. KEZ MERSIN’DE DÜZENLENDI   11:37   MERSIN’DE MINIBÜS YANGıNı   11:32   ÜCRETSIZ BASKETBOL KURSLARı ÇOCUKLARA HEM SPOR HEM GELECEK SUNUYOR   11:14   KUAFÖR AYAĞA GELDI, VATANDAŞ RAHATLADı   10:05   MERSIN’DE GÜNÜBIRLIK EV VE EĞLENCE MEKÂNLARıNA DENETIM: 4 MILYON 472 BIN TL CEZA KESILDI   10:00   MERSIN’DE RUM ORTODOKS KILISESI’NDE NOEL AYINI DÜZENLENDI   17:07   MTSO BAŞKANı ÇAKıR’DAN GENÇLERE HAYAT DERSI: "KENDI GÜCÜNÜZE INANıN"   17:02   BOZYAZı’DA MUHTARLARLA ISTIŞARE TOPLANTıSı   16:29   TOROSLAR CUMHURİYET ALANI YILBAŞI PAZARIYLA ŞENLENDİ   16:26   EKMEN: SAYIŞTAY KARARLARI KAMUYA AÇIK OLMALI   16:24   MEP MERSİN’DEN ASGARİ ÜCRETE SERT TEPKİ: “BU ÜCRET AÇLIK DAYATMASIDIR”   16:20   MÜSİAD MERSİN İLE SUDAN ARASINDA TİCARİ İŞBİRLİĞİ   16:14   AŞIK MAHSUNİ ŞERİF SİLİFKE’DE  
 
 
 
 
Mersin halkı mağdur, yandaşlar kazançlı!
   

Mersin Milletvekili Talat Dinçer, Çeşmeli-Mersin-Erdemli-Taşucu Otoyolu projesine ilişkin TBMM Başkanlığı’na 6 maddelik bir soru önergesi sundu. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu’ndan açıklama istedi. Dinçer, projenin ihale sürecinden devlet kaynaklarının nasıl kullanıldığına kadar pek çok eleştiride bulundu ve ciddi sorular yöneltti. Dinçer, 2021 yılında gerçekleştirilen ihale sürecine dikkat çekerek, “Bu proje, iktidarın yandaşlara para kazandırma sisteminin en çarpıcı örneğidir. İhaleye yalnızca bir şirket, Kolin İnşaat katılmış ve rekabet ortamı tamamen ortadan kaldırılmıştır. Tekelleşen bu ihale süreci halkın cebinden büyük paraların çıkmasına yol açmıştır” dedi.

 

Tarih : 16 Ocak 2025 Perşembe 18:35

Haber Merkezi

İhalede başlangıçta 45 bin araç geçiş garantisi verildiğini ancak bu sayının 3 yıl sonra 90 bine çıkarıldığını belirten Dinçer, “Bu artışın gerekçesi nedir? Bu değişiklik sırf bir şirketin karını artırmak için mi yapılmıştır?” sorusunu gündeme getirdi. Ayrıca, geçiş ücretinin 0.05 centten 0.06 cent’e yükseltilmesinin Kolin İnşaat’a sağlanan ek kazanç anlamına geldiğini vurgulayarak, “Bu artışın halk üzerindeki ekonomik etkisi düşünülmüş müdür?” diye sordu.

DEVLETİN KAYNAKLARI KİMLERE PEŞKEŞ ÇEKİLİYOR?

Dinçer, devletin kaynaklarının belirli şirketlerin çıkarları doğrultusunda harcandığını iddia ederek, “Kolin İnşaat’a hiçbir iş yapmadan 600 milyon Euro ödendiği doğru mudur? Bu paranın halkın cebinden çıkması adil midir?” dedi. Ayrıca, projenin halen tamamlanmadığını ve halkın mağduriyet yaşadığını vurgulayarak, “Yol yapılmadan bu kadar büyük bir ödeme neden yapılmıştır?” diye sordu. Çeşmeli-Mersin-Erdemli-Taşucu Otoyolu projesinin halkı mağdur eden bir düzenin parçası olduğunu söyleyen Dinçer, “Normalde bir saatte gidilebilen mesafe, bu yolun yapılmaması nedeniyle dört saate çıkmıştır. Kolin İnşaat’a sağlanan bu imtiyazlar, halkın sömürülmesinden başka bir şey değildir,” ifadelerini kullandı. Dinçer, “Vergi muafiyetlerinden garanti ödeme sistemlerine kadar her türlü ayrıcalık Kolin İnşaat’a sağlanıyor. Emeklinin maaşına göz diken, asgari ücretlinin hakkını sömüren bu iktidar, yandaşlarını zenginleştirmek için her türlü kolaylığı sağlıyor,” dedi.

“KOLİN İNŞAATA 600 MİLYON EURO ÖDENDİ Mİ?”

Dinçer, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu’ndan şu soruların yanıtlanmasını istedi: “Bakanlık tarafından yapılan Çeşmeli-Mersin-Erdemli-Taşucu Otoyolu ihalesine yalnızca Kolin İnşaat’ın katılması ve ihaleyi alması, bu tekelleşme sizce adil ve doğru mudur? Başlangıçta 45 bin araç garantisiyle belirlenen projede, bu garanti 3 yıl sonra 90 bine çıkarılmıştır. Bu artışın gerekçesi nedir? Otoyol geçiş ücretinin 0.05 centten 0.06 cent’e çıkarılması, sadece Kolin İnşaat’ın karını mı arttırmayı hedeflemektedir? Bakanlık olarak bu artışın halk üzerindeki oluşacak ekonomik yükü düşündünüz mü?  Devletin kaynakları halkın yararına mı, yoksa belirli şirketlerin çıkarları doğrultusunda mı harcanmaktadır? Kolin İnşaat’a hiçbir iş yapmadan 600 milyon Euro ödendiği iddiaları doğru mudur? Bunu nasıl açıklarsınız? Yol hala yapılmadı ve halk her gün mağdur oluyor. Bakanlık, tamamlanmayan projeye neden ödeme yaparak Kolin inşaatın kasasını dolduruyor? Bu kadar büyük bir ödeme yapılmasını açıklar mısınız?

 

Paylaş :
 
Etiketler :  mersin, halk, araç, abdulkadir uraloğlu

Yorum Ekle comment Yorumlar (0)

Yapılan yorumlarda IP Bilgileriniz kayıt altına alınmaktadır.



  SPOR HABERLERİ
 
  MERSİN GÜNDEM

  NÖBETÇİ ECZANE
  SOSYAL MEDYA
 
 

 




 
 
ANASAYFA İLETİŞİM KÜNYE HABER ARŞİVİ GİZLİLİK İLKELERİ

 
Siteden yararlanırken gizlilik ilkelerini okumanızı tavsiye ederiz.
mersingundem.com.tr © Copyright 2019-2025 Tüm hakları saklıdır. İzinsiz ve kaynak gösterilemeden yayınlanamaz, kopyalanamaz, kullanılamaz.

URA MEDYA