5 Şubat 2025 Çarşamba



13:35   KREŞTE ŞIDDET İDDIASı   13:32   KORKUNÇ KAZANıN GÖRÜNTÜLERI ORTAYA ÇıKTı   13:28   ÜNIVERSITELI GENÇLERE YÖNELIK DESTEKLER DEVAM EDIYOR   13:24   SINEMA OFISI, USTA YÖNETMENLERI GENÇLERLE BULUŞTURUYOR   16:06   MERSIN VALISI ATILLA TOROS OLDU   16:02   BAŞKAN YıLDıZ: “ÜRETICININ HAKKıNı VERIN”   15:16   TEMATIK KıŞ KAMPLARı MERSIN’DE BAŞLADı   15:13   ÖĞRENCILERE REHBERLIK DESTEĞI   15:10   AY YÜZEYINE ÇıKAN 7. ÜLKE OLACAĞıZ!   15:07   TOROSLAR’DA EN DÜŞÜK İŞÇI MAAŞı 33 BIN LIRA OLDU   15:00   BAŞKAN BOLTAÇ: "7 KATTAN FAZLASıNA İZIN VERMEM"   14:56   AKDENIZ’DE İNŞAAT ATıKLARı TEMIZLENIYOR   14:54   200 METRE SÜRÜKLENEN MOTOSIKLETIN SÜRÜCÜSÜ HAYATıNı KAYBETTI   14:50   BÜYÜKŞEHIR, ULAŞıM ALTYAPıSıNı GÜÇLENDIRIYOR   14:47   ACıLı AILELER ‘ADALET’ İSTIYOR   13:11   ÇAKıR: “TABAN FIYAT UYGULAMASı DOĞRU OLMAZ”   13:08   KOSGEB BAŞVURULARı İÇIN SON TARIH 28 ŞUBAT!   13:05   AKİB, YENI YıLA HıZLA BAŞLADı   13:00   HER 100 BIN KIŞIDEN 200’ÜNDE KANSER GÖRÜLÜYOR   12:57   SAĞLıKLı YAŞAM TARZı KANSERI ÖNLEYEBILIR  
 
 
 
 
Mersin halkı mağdur, yandaşlar kazançlı!
   

Mersin Milletvekili Talat Dinçer, Çeşmeli-Mersin-Erdemli-Taşucu Otoyolu projesine ilişkin TBMM Başkanlığı’na 6 maddelik bir soru önergesi sundu. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu’ndan açıklama istedi. Dinçer, projenin ihale sürecinden devlet kaynaklarının nasıl kullanıldığına kadar pek çok eleştiride bulundu ve ciddi sorular yöneltti. Dinçer, 2021 yılında gerçekleştirilen ihale sürecine dikkat çekerek, “Bu proje, iktidarın yandaşlara para kazandırma sisteminin en çarpıcı örneğidir. İhaleye yalnızca bir şirket, Kolin İnşaat katılmış ve rekabet ortamı tamamen ortadan kaldırılmıştır. Tekelleşen bu ihale süreci halkın cebinden büyük paraların çıkmasına yol açmıştır” dedi.

 

Tarih : 16 Ocak 2025 Perşembe 18:35

Haber Merkezi

İhalede başlangıçta 45 bin araç geçiş garantisi verildiğini ancak bu sayının 3 yıl sonra 90 bine çıkarıldığını belirten Dinçer, “Bu artışın gerekçesi nedir? Bu değişiklik sırf bir şirketin karını artırmak için mi yapılmıştır?” sorusunu gündeme getirdi. Ayrıca, geçiş ücretinin 0.05 centten 0.06 cent’e yükseltilmesinin Kolin İnşaat’a sağlanan ek kazanç anlamına geldiğini vurgulayarak, “Bu artışın halk üzerindeki ekonomik etkisi düşünülmüş müdür?” diye sordu.

DEVLETİN KAYNAKLARI KİMLERE PEŞKEŞ ÇEKİLİYOR?

Dinçer, devletin kaynaklarının belirli şirketlerin çıkarları doğrultusunda harcandığını iddia ederek, “Kolin İnşaat’a hiçbir iş yapmadan 600 milyon Euro ödendiği doğru mudur? Bu paranın halkın cebinden çıkması adil midir?” dedi. Ayrıca, projenin halen tamamlanmadığını ve halkın mağduriyet yaşadığını vurgulayarak, “Yol yapılmadan bu kadar büyük bir ödeme neden yapılmıştır?” diye sordu. Çeşmeli-Mersin-Erdemli-Taşucu Otoyolu projesinin halkı mağdur eden bir düzenin parçası olduğunu söyleyen Dinçer, “Normalde bir saatte gidilebilen mesafe, bu yolun yapılmaması nedeniyle dört saate çıkmıştır. Kolin İnşaat’a sağlanan bu imtiyazlar, halkın sömürülmesinden başka bir şey değildir,” ifadelerini kullandı. Dinçer, “Vergi muafiyetlerinden garanti ödeme sistemlerine kadar her türlü ayrıcalık Kolin İnşaat’a sağlanıyor. Emeklinin maaşına göz diken, asgari ücretlinin hakkını sömüren bu iktidar, yandaşlarını zenginleştirmek için her türlü kolaylığı sağlıyor,” dedi.

“KOLİN İNŞAATA 600 MİLYON EURO ÖDENDİ Mİ?”

Dinçer, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu’ndan şu soruların yanıtlanmasını istedi: “Bakanlık tarafından yapılan Çeşmeli-Mersin-Erdemli-Taşucu Otoyolu ihalesine yalnızca Kolin İnşaat’ın katılması ve ihaleyi alması, bu tekelleşme sizce adil ve doğru mudur? Başlangıçta 45 bin araç garantisiyle belirlenen projede, bu garanti 3 yıl sonra 90 bine çıkarılmıştır. Bu artışın gerekçesi nedir? Otoyol geçiş ücretinin 0.05 centten 0.06 cent’e çıkarılması, sadece Kolin İnşaat’ın karını mı arttırmayı hedeflemektedir? Bakanlık olarak bu artışın halk üzerindeki oluşacak ekonomik yükü düşündünüz mü?  Devletin kaynakları halkın yararına mı, yoksa belirli şirketlerin çıkarları doğrultusunda mı harcanmaktadır? Kolin İnşaat’a hiçbir iş yapmadan 600 milyon Euro ödendiği iddiaları doğru mudur? Bunu nasıl açıklarsınız? Yol hala yapılmadı ve halk her gün mağdur oluyor. Bakanlık, tamamlanmayan projeye neden ödeme yaparak Kolin inşaatın kasasını dolduruyor? Bu kadar büyük bir ödeme yapılmasını açıklar mısınız?

 

Paylaş :
 
Etiketler :  mersin, halk, araç, abdulkadir uraloğlu

Yorum Ekle comment Yorumlar (0)

Yapılan yorumlarda IP Bilgileriniz kayıt altına alınmaktadır.



  SPOR HABERLERİ
 
  MERSİN GÜNDEM

  NÖBETÇİ ECZANE
  SOSYAL MEDYA
 
 

 




 
 
ANASAYFA İLETİŞİM KÜNYE HABER ARŞİVİ GİZLİLİK İLKELERİ

 
Siteden yararlanırken gizlilik ilkelerini okumanızı tavsiye ederiz.
mersingundem.com.tr © Copyright 2019-2025 Tüm hakları saklıdır. İzinsiz ve kaynak gösterilemeden yayınlanamaz, kopyalanamaz, kullanılamaz.

URA MEDYA