3 Aralık 2024 Salı



12:17   TARSUS’TA TREN KAZASI   14:22   9 YAŞINDAKİ RESSAM 2. KİŞİSEL SERGİSİNİ AÇTI   13:52   BU MAÇ KAÇMAZ! TÜM KADINLAR ÖZEL DAVETLİ   13:20   ÖMÜR; “KIMSEYE PABUÇ BıRAKMAYıZ”   13:17   KıRATLı; “CHP’LI VEKILLERIN YAPTıĞı BARBARLıK VE EŞKıYALıKTıR”   13:15   KOCAMAZ; “TOPLUMDA ŞIDDET SıRADANLAŞTı”   13:13   ÇOCUKLAR, GÜNLERINI ÖĞRENEREK KUTLADı   15:26   ÇAMLıYAYLA’DA ÖĞRENCILERE EĞITIM DESTEĞI   15:23   “SPORU TABANA YAYMAK ISTIYORUZ”   15:18   TÜRK BAYRAĞıNı İTALYA’DA DALGALANDıRDıLAR   00:09   EĞITIM SEN’DEN ‘GIYIM KODU’ PROTESTOSU!   00:06   İŞÇİ KARDEŞ, PATRON KALLEŞ   00:03   BAŞKAN TUNCER’E ÇİRKİN İFTİRA!   01:52   DMD HASTASI DENİZ ALİ İÇİN YARDIM GECESİ DÜZENLENDİ   15:13   SİYASET VE İŞ DÜNYASI BU DÜĞÜNDE BULUŞTU   15:06   MAVİ BAŞKAN: ‘ERDEMLİ SİYASET DEĞİL, HİZMET İSTİYOR’   09:48   ÇÖPTE BULUNAN BEBEĞİN ANNESİ TUTUKLANDI   09:40   KUM ZAMBAKLARI KORUMA ALTINA ALDI   09:28   TOROSLAR’DA 30 YIL SONRA BİR İLK!   09:32   YAŞATıRKEN ÖLMEK ISTEMIYORUZ!  
 
 
 
 
Mersin’e hakkı verilmiyor!
   

Mersin’in sorunlarını mecliste gündeme getiren DEVA Partisi Genel Başkan Yardımcısı ve Mersin Milletvekili Mehmet Emin Ekmen, “Mersin ihmal ediliyor, Mersin’e hakkı verilmiyor. Mersin Havalimanı bir türlü açılamadı ama aynı tarihte yapımına başlanan Rize Havalimanı, Ordu Giresun Havalimanı ve İstanbul Havalimanı açılalı yıllar oldu. Denizler dolduruldu, dağ taş tepe dolduruldu. Ancak dümdüz ovada tarım arazisine yapılan bir havalimanı tamamlanamadı. Mersin Ana Konteyner Limanı hayal oldu. Ama aynı tarihte projelendirilen Filyos ve Çandarlı limanları bitirildi. Mersin Ana Konteyner Limanı için ise şu anda yeniden ÇED projesi çalışılıyor” dedi.

 

Tarih : 16 Temmuz 2024 Salı 17:05

Türkiye Büyük Milet Meclisi’nde (TBMM) gündem dışı söz alarak Mersin’in sorunlarını gündeme getiren DEVA Partisi Genel Başkan Yardımcısı ve Mersin Milletvekili Mehmet Emin Ekmen, “Mersin'in yıllarca ihmal edilmişliğini, turizm, lojistik, tarım ve sanayideki halini anlatmak üzere huzurunuzdayım. Mersin, sıra dışı özel bir şehir; Dinler, kültürler ve arkeoloji açısından bir inanç, kültür ve tarih şehri, 321 kilometrelik sahiliyle Türkiye'nin en uzun sahiline sahiptir, Yaylaları sadece el değmemiş tabiatını değil, aynı zamanda eşsiz Yörük kültürünü deneyimleme imkânı sunar, Gastronomisi ve Mersin mutfağı ise hepimizin malumu, Adrenalin sporlarından hangisini yapmak isterseniz, Mersin'de buna uygun bir mekân bulabilirsiniz. Bu güzelliklere sahip Mersin, turizm potansiyelinin maalesef yüzde 5 ya da yüzde 10'undan fazlasını kullanamamaktadır” ifadelerini kullandı.

“ÇED RAPORU SÜRESİ DOLDU”

Mersin’in, ulusal karayolu ağının önemli akslarından olan Akdeniz Sahil Yolu ile bütünleşik bir şehir olduğunu kaydeden Ekmen, “Bu yol, doğrudan Mersin’in kaderini ilgilendirmektedir. 2007 yılında bitirileceği vaat edilen Akdeniz Sahil Yolu maalesef bitirilememiştir. Türkiye’nin doğu ve güneydoğusunu güneyine bağlayan bu yol, mevcut haliyle bir çile yoluna dönüşmüştür. Mersin’in önemli ilçeleri Erdemli, Silifke, Gülnar, Mut ve Anamur da bu ihmalin sıkıntısını yaşamaktadır. Aynı güzergahta bulunan Çeşmeli-Taşucu Otoyolu projesinde birçok kez iptal edilen ihalenin ardından bu yıl yol inşaatına başlanmıştır. Ancak yüklenici firma kamuoyuna sağlıklı bilgilendirme yapmamaktadır. Bir diğer önemli konu ise Mersin Ana Konteyner Limanı’dır. Liman, yalnızca Mersin'in değil, Türkiye'nin lojistik kapasitesini artıracak stratejik bir projedir. 2013 yılında ihalesi yapılacağı vaat edilen bu limanın ÇED raporunun süresi dolmuştur. Yılların ihmalinden sonra bakanlık, bu yıl ÇED raporunu yenilemeye başlamıştır. Bu proje Türkiye’yi Doğu Akdeniz’de lider yapacak, dünyanın sayılı on limanından birine dönüştürecek bir projedir. Projenin merkezi Mersin olsa da bu proje Türkiye’nin ihracat kapasitesini katlayacak bir projedir” şeklinde konuştu.

“MERSİN İHMAL EDİLİYOR, MERSİN’E HAKKI VERİLMİYOR”

2011 yılında temeli atılan Çukurova Havalimanı’nın, aradan geçen 13 yıla rağmen hâlâ faaliyete geçemediğine dikkat çeken Ekmen, “Havalimanın bitirileceğine dair sayısız taahhütte bulunulmuştur. En son geçtiğimiz yılın aralık ayında Sabiha Gökçen pistinin açılışında Sayın Cumhurbaşkanı bu yılın ocak ayını işaret etmişti. Temmuz ayındayız hala havalimanı açılmadı; umut ediyoruz ki bu yıl açılır. Sayın milletvekilleri, biz Mersin ihmal ediliyor, Mersin’e hakkı verilmiyor dediğimizde bazen itirazlar geliyor. Ancak isterseniz şu 15 yılda Mersin’de gündeme gelen, yapımına bir türlü başlanamayan, başlanırsa bitirilemeyen, bitirilse açılamayan projelere ve emsallerine hep birlikte bir bakalım. Evet, Mersin Havalimanı bir türlü açılamadı ama aynı tarihte yapımına başlanan Rize Havalimanı, Ordu Giresun Havalimanı ve İstanbul Havalimanı açılalı yıllar oldu. Denizler dolduruldu, dağ taş tepe dolduruldu. Ancak dümdüz ovada tarım arazisine yapılan bir havalimanı tamamlanamadı. Mersin Ana Konteyner Limanı hayal oldu. Ama aynı tarihte projelendirilen Filyos ve Çandarlı limanları bitirildi. Mersin Ana Konteyner Limanı için ise şu anda yeniden ÇED projesi çalışılıyor” diye konuştu.

“AKDENİZ SAHİL YOLU BİR TÜRLÜ BİTİRİLEMEDİ”

Akdeniz Sahil Yolu’nun bir türlü bitirilemedi ama çok daha sonra yapımına başlanan 14 bin 300 metrelik Ovit Tüneli ve 14 bin 476 metrelik Zigana Tüneli faaliyete açılalı yıllar olduğunu ifade eden Ekmen, “2009 yılında Mersin’de beş şirkete otel tahsisi tanındı. Bu şirketlerin ismini ve sahiplerini hepiniz çok iyi tahmin edersiniz. Aradan 15 yıl geçti tek bir çivi çakılmadı. Kültür Bakanlığı da ne Turizm Gelişimi Ajansı’nda Mersin’e yönelik bir program yürüttü, ne Kültür Yolu Festivalleri’nde Mersin’e bir alan açtı, ne de Mersin’in turizm master planını güncelleyerek hayata geçirdi. Mersin çiftçisi bir lira fiyat biçilen ürününe 2 TL toplama bedeli, 3 TL da nakliye bedeli ödeyemediği için narenciye bahçede kalmıştır. Bunun sonucu Akdeniz sineği yeniden baş göstermiştir. Tüm çağrılarımıza rağmen bir satın alma gerçekleşmedi. Ama eğer aynı ürün pamuk olsa Çukobirlik, şeker pancarı olsa Pankobirlik, fındık veya hububat olsa TMO, çay olsa Çaykur tarafından satın alınacak ve çiftçi mağdur edilmeyecekti. Ama narenciye ve limonun sahibi yok. Mersin’in sahibi yok. Bu plansızlık ve desteksizliğin sonucunda ise tarlada 1 TL’ye kalan limon bugün marketlerde 70 TL’ye satılmaktadır” dedi.

“MERSİN’İN SORUNLARININ ÇÖZÜMÜ İÇİN ADIM ATIN”

“Mersin’in başarılı Büyükşehir Belediye Başkanı Sayın Vahap Seçer’in metro projesi yıllarca Maliye Bakanı masasında beklemiş, öyle ki Sayın Nebati Mersin milletvekili adayı olduğunda dahi çağrılarımıza kulak tıkayarak o imzayı atmamıştı. Sayın Mehmet Şimşek’in göreve geldikten sonra attığı ilk imzalardan biri de Mersin metrosu finansman teminine dair imzadır” diye konuşan Ekmen, “Ancak olan, Mersin’in ve Mersinli’nin yıllarına olmuştur. Mersin’in deprem riski AFAD risk senaryolarında Adana Ceyhan merkezli 6.8 büyüklüğünde ve Yenice merkezli 7.0 büyüklüğünde bir deprem olarak kayda geçmiştir. Ancak AFAD tarafından yürütülen bir risk azaltma veya deprem sonrası depolama-kurtarma-tahliye planından söz edilemiyor. Değerli milletvekilleri, Mersin'in sorunlarının çözülmesi için gerekli adımların atılması, hem ilimizin hem de ülkemizin kalkınmasına büyük katkı sağlayacaktır. Hepinizi, bu konulara duyarlılık göstermeye ve Mersin'in hak ettiği yatırımları alması için destek olmaya davet ediyorum” şeklinde konuştu.

Paylaş :
 
Etiketler :  Mersin, meclis, kurul, toplantı

Yorum Ekle comment Yorumlar (0)

Yapılan yorumlarda IP Bilgileriniz kayıt altına alınmaktadır.



  SPOR HABERLERİ
 
  MERSİN GÜNDEM

  NÖBETÇİ ECZANE
  SOSYAL MEDYA
 
 

 




 
 
ANASAYFA İLETİŞİM KÜNYE HABER ARŞİVİ GİZLİLİK İLKELERİ

 
Siteden yararlanırken gizlilik ilkelerini okumanızı tavsiye ederiz.
mersingundem.com.tr © Copyright 2019-2024 Tüm hakları saklıdır. İzinsiz ve kaynak gösterilemeden yayınlanamaz, kopyalanamaz, kullanılamaz.

URA MEDYA