|
Uluslararası Akdeniz Bienali’nin açılışı yapıldı |
|
|
Mersin Büyükşehir Belediyesi ile Tarsus’a Değer Katanlar Kurulu’nun (TADEKA) katkılarıyla, Çukurova Çağdaş Sanat Kültür ve Eğitim Vakfı tarafından düzenlenen ve ‘Yapabiliriz!’ sloganıyla gerçekleştirilen ‘1. Uluslararası Akdeniz Bienali’nin açılışı yapıldı. |
|
|
Tarih : 17 Ekim 2023 Salı 10:50
|
Bienal, Boğaziçi Üniversitesi Gözlükule Kazı Araştırma Merkezi'ndeki eserlerin izlenmesi programı ile başladı. Ardından, ana açılış programı ve performans gösterime geçildi. Gerçekleştirilen açılış programına Mersin Büyükşehir Belediye Başkanı Vahap Seçer, Tarsus Kaymakamı Kadir Sertel Otcu, Tarsus Belediye Başkan Yardımcısı Nihat Çapar, Meclis üyeleri, TADEKA üyeleri, küratörler, Büyükşehir Belediyesi bürokratları ile sanatseverler katılım sağladı. Açılış programı Güney Koreli performans manatçısı Kim Youngmoon'un performansı ile başladı ve ardından protokol konuşmalarına geçildi. Konuşmasına “Tarsuslu olmaktan gurur duyuyorum” diyerek başlayan Başkan Seçer, Akdeniz Bienali’nin ilk kez yapılıyor olmasını önemsediğini söyledi. Tarsus’un Akdeniz hinterlantının en kadim kentlerinden birisi olduğuna dikkat çeken Seçer, Türkiye’de bienal yapan ikinci şehir olmanın çok önemli olduğundan söz etti. Mersin’in Kaledran'dan Yenice’ye kadar birçok tarihi mekanı barındıran, birçok medeniyete, imparatorluklara ev sahipliği yapmış kadim bir coğrafya olduğunu belirten Seçer, bölgenin bu özelliklerinin yanı sıra insana değer katan birçok alimi, insanı ve devlet adamını da ağırlamış bir coğrafya olduğunu söyledi. Tarsus’un adının dünya, felsefe, dinler, imparatorluklar ve medeniyetler tarihinde olmasının bir realite olduğunu söyleyen Seçer, “Tarsus büyük bir değer ya da Çukurova. Ben şehrimin Türkiye'de ve dünyada tanıtılması ile dertleniyorum. Yeteri kadar bilinmiyor. İşte bu çalışmalar ona bir değer katıyor. Bizler yönetici olarak buna bir başımıza yeterli değiliz. Hani deriz ya demokrasilerin temel öğelerinden bir tanesi sivil toplumdur. Şimdi bir vakıf eliyle bu yapılıyor” dedi.
|
|
|
|