22 Şubat 2025 Cumartesi



13:47   MERSIN’DE MUHTARLARA ’İLETIŞIM YOLUYLA DOLANDıRıCıLıK’ EĞITIMI VERILDI   13:14   MERSIN’DE ORMAN GÜVENLIĞI İÇIN ÖNLEME ARAMASı YAPıLDı   12:40   ‘3. MERSIN YAŞAR KEMAL SANAT GÜNLERI’ FINALLE SON BULDU   12:35   MERSIN’DE DÜZENSIZ GÖÇLE MÜCADELE İÇIN HUZUR UYGULAMASı   12:00   MERSIN İTFAIYESI, TECRÜBELERINI ERMENEK’TE PAYLAŞıYOR   09:15   ZIRAI DON ALARMı: MERSIN’DE ÜRETICILER SOBALARLA NÖBET TUTTU   18:31   GENÇLERE TERÖRLE MÜCADELE BILGILENDIRMESI   18:28   ALEVLER, BAHÇELERE SıÇRAMADAN SÖNDÜRÜLDÜ   18:13   MUT’TA EVDE ÇıKAN YANGıN KORKUTTU   18:11   SIBIRYA DEĞIL, MERSIN!   17:59   BABASı GITTI, OĞLU BAŞLADı   17:54   MANDALINA HASADı HıZ KAZANDı   15:37   TİY’IN TESISI KADERINE TERK EDILDI   15:24   İDMAN YURDU’NDA DEVIR GERÇEKLEŞTI   15:20   GALATASARAY’ıN AVRUPA MACERASı SONA ERDI   14:43   FENERBAHÇE, ADıNı SON 16’YA YAZDıRDı   14:38   AKDENIZ’DE KIMSE YALNıZ DEĞIL   14:30   TOROSLAR, ZOR GÜNLERDE VATANDAŞLARıN YANıNDA   14:19   SABAHLARıN VAZGEÇILMEZI ‘1 EKMEK 1 ÇORBA’   14:15   BAKAN YARDıMCıSı İNAN, OSB’DE İNCELEMELERDE BULUNDU  
 
 
 
 
AHKİB, İhracatını Yüzde 40,2 Artırdı
   

Akdeniz Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (AHKİB) Yönetim Kurulu Başkanı Gürkan Tekin, ocak ayında 40,2 milyon dolar ihracat gerçekleştirdiklerini duyurdu. Geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 44’lük bir artış sağladıklarını belirten Tekin, Hollanda, Kırgızistan ve Kazakistan’da en yüksek ihracat değerlerine ulaştıklarını ve Kosova, Kırgızistan, ABD ve Kazakistan pazarlarında ise ihracat hacmini rekor seviyelere taşıdıklarını ifade etti.

 

Tarih : 17 Şubat 2025 Pazartesi 13:10

Haber Merkezi

Türk hazır giyim ve konfeksiyon sektörünün düşük kur ve yüksek maliyet nedeniyle en önemli pazarı olan Avrupa Birliği’nde (AB) rekabetçiliğinin zayıfladığını kaydeden Başkan Gürkan Tekin, firmaların pazar çeşitliliğini artırmaya yönelik çalışmalarının olumlu yansımalarının ihracat raporlarında görüldüğünü ifade etti. ABD pazarının Türk hazır giyim sektörü için büyük bir potansiyel barındırdığını ve bu potansiyeli değerlendirmek için çalışmalar yürüttüklerini kaydeden Başkan Gürkan Tekin, “Avrupa’daki ekonomik durgunluk ve talepteki zayıflamanın yanı sıra bu pazarda Çin ve Bangladeş ile rekabet etmeye çalışan Türk hazır giyim firmaları, ucuz işçiliğin hâkim olduğu Kamboçya, Pakistan ve Fas gibi ülkelerin de oyuna dahil olmasıyla rekabetçiliğini kaybetmeye başladı. ABD başta olmak üzere Türk Cumhuriyetleri ve Orta Doğu’da siyasi ilişkilerin iyileştiği ülkelerde fırsatları kovalıyor ve değere dönüştürmenin gayretini gösteriyoruz.” dedi.

“KOSOVA PAZARINDA OLAĞANÜSTÜ BİR ARTIŞ SAĞLADIK”

AHKİB’in ocak ayı ihracatını ülkelere göre değerlendiren Başkan Gürkan Tekin, “Yılın ilk ayında en fazla ihracat yaptığımız ülkeler listesinde Hollanda, Kırgızistan ve Kazakistan ilk üç sırada yer aldı. Hollanda’ya yüzde 27 artışla 14,3 milyon dolar, Kırgızistan’a yüzde 1.316 artışla 3,1 milyon dolar, Kazakistan’a yüzde 428 artışla 2,3 milyon dolar ihracat gerçekleştirdik. Söz konusu dönemde ihracat hacminde en güçlü performansı ortaya koyduğumuz Kosova pazarında 6 bin 785 kat artış ve 2 milyon dolar değer ile olağanüstü bir başarı yakaladık. Yine ocak ayında ABD’ye ihracatımız yüzde 502 oranında artarak 1,35 milyon dolar, Suudi Arabistan’a ihracatımız yüzde 53 artarak 1,1 milyon dolar düzeyinde gerçekleşti.” diye konuştu. Yılın ilk ayında bölge ihracatında en çok talep gören ürünlerin bayan dış giyim, bay dış giyim ve diğer hazır eşya olduğunu bildiren Başkan Gürkan Tekin, “Ocak ayında 4 bin 579 ton ürünü değere dönüştürdük. Bölge ihracatımızın yüzde 46’sını oluşturan bayan dış giyimde yüzde 42 artışla 18,6 milyon dolar ihracat gerçekleştirdik. Yüzde 21 paya sahip bay dış giyimde ihracat tutarımız yüzde 13 artışla 8,6 milyon dolar oldu. Yüzde 9 paya sahip diğer hazır hazır eşyada ise yüzde 38 artışla 3,6 milyon değere ulaştık.” dedi.

“MARKALAŞMA VE DİJİTALLEŞMEDE TEŞVİKLER ARTIRILMALI”

Türk hazır giyim ve konfeksiyon sektörünün siparişe dayalı üretim modeli yerine, doğrudan tüketiciye ulaşması için markalaşma ve dijitalleşme yatırımlarına ağırlık vererek e-ticaret ve e-ihracat platformlarında da etkin olması gerektiğinin altını çizen AHKİB Başkanı Gürkan Tekin, şunları söyledi: “Israrla üzerinde durduğumuz konuların en başında markalaşma geliyor. Çünkü, markalaşma, hazır giyim ve konfeksiyonda sadece bir logo değil, tüketicinin zihninde bıraktığımız kalıcı izdir! Güçlü bir marka, fiyat rekabetinden sıyrılıp sadık müşteriler ve küresel başarı demektir. Markalaşma ile birlikte dijitalleşme çalışmalarını da eşdeğer tutmamız gerekiyor. Zira, tüketicilerin çevrim içi alışveriş oranları sürekli artıyor. Bu tercihlerde siparişlerin ücretsiz gönderimi ve en iyi fiyat garantileri ön plana çıkıyor. Ayrıca, müşteriler çeşitli markalardan alışveriş yapabildikleri ve istedikleri firmadan sipariş verebildikleri için dijital kanalın sağladığı rahatlık ve olumlu deneyimle e-ticaret hacmini yıldan yıla büyütüyor. Dolayısıyla firmalarımızın pazarlama stratejilerini oluştururken ürün tanıtımlarını ve satışlarını e-ticaret ve e-ihracat platformlarına taşımaları büyük önem arz ediyor. Bu yatırımlara yönelik devlet teşviklerinin artırılmasını ve makine ve ekipmanlar için uzun vadeli düşük faizli kredi imkanlarının sağlanmasını bekliyoruz.”

 

Paylaş :
 
Etiketler :  ahkib, gürhan tekin, konfeksiyon, kamboçya

Yorum Ekle comment Yorumlar (0)

Yapılan yorumlarda IP Bilgileriniz kayıt altına alınmaktadır.



  SPOR HABERLERİ
 
  MERSİN GÜNDEM

  NÖBETÇİ ECZANE
  SOSYAL MEDYA
 
 

 




 
 
ANASAYFA İLETİŞİM KÜNYE HABER ARŞİVİ GİZLİLİK İLKELERİ

 
Siteden yararlanırken gizlilik ilkelerini okumanızı tavsiye ederiz.
mersingundem.com.tr © Copyright 2019-2025 Tüm hakları saklıdır. İzinsiz ve kaynak gösterilemeden yayınlanamaz, kopyalanamaz, kullanılamaz.

URA MEDYA