Tarsus Belediyesi Mayıs Ayı Olağan Meclis Toplantısı Belediye Başkanı Ali Boltaç başkanlığında belediye meclis salonunda gerçekleştirildi. Toplantıda gündem maddeleri oylandı. Başkan Boltaç, belediyenin karşı karşıya olduğu mali zorlukları açıklarken, şehrin önünde duran sorunları çözmek için kararlılıkla hareket edeceklerini belirtti. Belediyenin toplam borcu olan 616 Milyon 493 Bin 828 TL'nin detaylarıyla birlikte açıklandığı toplantıda, borçların nasıl oluştuğu ve ne gibi ödemelerin yapıldığı detaylı bir şekilde aktarıldı. Ayrıca, belediyenin alması gereken zorunlu harcamaların yanı sıra tasarruf tedbirlerinin alınması gerekliliği üzerinde duruldu. Başkan Boltaç, halkın desteği ve sabrıyla belediyenin bu zor dönemden çıkabileceğine inandığını belirtti ve Tarsus'un daha yaşanabilir bir şehir haline getirilmesi için ellerinden geleni yapacaklarını vurguladı. Toplantıda ayrıca, belediyenin personel sayısının fazlalığına da dikkat çekildi ve bu durumun finansal sıkıntıları artırdığına işaret edildi. Ancak, iş birliği ve dayanışma içinde atılacak sağlam adımların belediyenin mali durumunu iyileştireceği ve hedeflere ulaşmada yardımcı olacağı vurgulandı. Başkan Boltaç, umutsuzluğa kapılmadan çözümler üretilmesi gerektiği ve stratejik planlar doğrultusunda hareket edilmesi gerektiğini belirtti. Son olarak, toplantıda Tarsus halkına çağrı yapılarak, belediyenin yaşadığı mali zorluklara karşı sabırlı olmaları istendi.
BAŞKAN BOLTAÇ, “AMACINIZ ELBETTE DEVRİ SABIK YARATMAK DEĞİL DEVRİ SADIK OLMAK DA HİÇ DEĞİL”
Başkan Boltaç göreve geldiği bir ayda belediyenin mali durumu ile ilgili çalışmalar gerçekleştirdiklerini belirterek, “Göreve gelmeden önce, yaşadığımız şehir Tarsus'un ciddi sorunları olduğunu biliyorduk ve bu sorunları kısa, orta ve uzun vadede çözeceğimize söz verdik. Bu sözümüzün hala arkasındayız. İlk bir aylık süreç içinde, ekibimizle birlikte bir kriz masası oluşturarak kriz yönetimine odaklandık. Belediyenin gelir-gider tablosundaki bütçe açığı ve gerçekleşme sorunlarıyla ilgili detaylı bir şekilde çalıştık. Öte yandan; Belediyemizin borçlu olduğu kişi ve kuruluşlar ile bir araya geldik. Kendilerine bir devlet kurumuna yakışır bir şekilde yaklaşım gösterdik. Belediyemizden alacaklı olan kişi ve kuruluşların bu süreçte bizlere yapıcı bir şekilde yaklaşmalarını bekliyoruz. Belediyenin kaynaklarının doğru kullanılmadığı dayanak ve bütçe gerçekleşmesinin yüzde 40 civarında olduğu bir gerçekle karşı karşıyayız. Amacınız elbette devri sabık yaratmak değil devri sadık olmak da hiç değil.” ifadelerini kullandı.
TARSUS BELEDİYESİ’NİN TOPLAM BORCU 616 MİLYON 493 BİN 828 TL
Başkan Boltaç, Meclis toplantısında belediyenin mali durumunu detaylı bir şekilde kamuoyuyla paylaştı. Toplamda 616 Milyon 493 Bin 828 TL olan belediye borçları açıklandı. Borçlar; müteahhit ve ticarethane borçları 313 Milyon 332 Bin TL, İşletme İştirakler Müdürlüğüne ait borçlar 3 Milyon 270 Bin TL, yemekhane borçları 3 Milyon 563 Bin TL, İller Bankası kredi borcu 31 Milyon 384 Bin 912 TL, alınan depozito ve teminatlar 6 Milyon 480 Bin 989 TL ve emanetler hesabı borçları 8 Milyon 340 Bin 442 TL olarak belirtildi. Ayrıca, devam eden işlerin kalan hakedişleri de açıklandı. Bunlar arasında 75. Yıl Kültür Merkezi bakım ve onarım işi için 126 Milyon 683 Bin 39 TL, kent meydanı düzenleme işi için 43 Milyon 916 Bin 156 TL ve asfalt ile iki tabaka astarlı sathi kaplama yapım işi için ise 79 Milyon 493 Bin 288 TL olduğu ifade edildi.
BAŞKAN BOLTAÇ, “TARSUS HALKI BİLSİN Kİ TASARRUF TEDBİRLERİNİN ALINMASI ŞART”
Belediyenin zorunlu giderlerini de açıklayan Başkan Boltaç, “Memur ve kadrolu işçilerin maaşları için aylık 17 Milyon 600 Bin TL ayrılmıştır. KHK’lı işçilerin maaşları için aylık olarak 46 Milyon 500 Bin TL harcanmaktadır. Vergi, SGK, emekli sandığı, sendika ödemeleri için bu kalemde aylık 11 Milyon 400 Bin TL ödeme yapılmaktadır. Akaryakıt ve taşıt kirası için aylık olarak 10 Milyon TL harcanmaktadır. Su faturası, haberleşme ve internet için aylık 1 Buçuk Milyon TL harcama yapılmaktadır. Toplamda, belediyenin zorunlu giderleri Aylık 87 Milyon TL'yi bulmaktadır. Ancak, belediyenin İcra Müdürlüğüne ödenecek yaklaşık 100 Milyon TL borcu ve banka hesaplarına konulan 37 Milyon TL blokesi bulunmaktadır. Bu durumda Tarsus halkı bilsin ki tasarruf tedbirlerinin alınması şart.” dedi.
BAŞKAN BOLTAÇ, “KADRO OLARAK ŞİŞİRİLMİŞ BİR TARSUS BELEDİYESİ VAR”
Kurumun işçi kapasitesi hakkında bilgiler aktaran Başkan Boltaç, “Personel sayısı normalde yüzde 40 olmalıyken şu anda yüzde 55 civarında. Bu durumda tasarruf tedbirleri almamız gerekiyor. Ancak, halkımızın desteği ve sabrıyla belediyemizi bu zor durumdan kurtaracağız. Belediyenin personel sayısının normalden fazla olması, yani yüzde 55 civarında olması, finansal sıkıntıları daha da artırıyor. Bu durumda, belediyenin personel giderleri de artıyor ve bütçe daha da zorlanıyor. İş birliği ve dayanışma içinde, sağlam adımlarla atacağımız her adım, belediyenin mali durumunu iyileştirmeye katkı sağlayacaktır.” şeklinde konuştu. (Haber Merkezi)