Mersin Ana Konteyner Limanı’nın Adana’nın Yumurtalık bölgesine kaydırma girişimleri olduğunu ifade eden MESİAD Başkanı Hasan Engin, “Limanın canlanması ve genişlemesine karşı değiliz ancak limanın bu şekilde genişlemesi bizi kuşkulandırıyor ve Ana Konteyner Limanı’nın başka bölgeye kaydırılacağı şüphesini uyandırıyor.
Önce 10’uncu Kalkınma Planında Ana Konteyner Limanının yeri Mersin diye yazıldı.
Limanın Mersin’de yapılacağına dair 1/100 binlik planlara işlenmişti. Ancak 11’inci Kalkınma Planında, Ana Konteyner Limanın Doğu Akdeniz’e yapılacağı yazıldı. Aynı yıllarda projelendirilen Filyos ve Çandarlı limanları tamamen bitti ve faaliyete başlamak üzereler ancak Mersin’deki ana konteyner limanı için adım atılamadı. Bu da kuşkularımızı haklı çıkarıyor.
Çünkü Adana’nın Yumurtalık bölgesinde bir konteyner limanı yapımı için ÇED alındı. Kurum görüşleri alındı. ÇED bilgilendirme toplantıları yapıldı.
Biz de bundan dolayı Ana Konteyner Limanının Mersin’in elinden alınarak buraya yapılacağından şüpheleniyoruz. Mersin; Akdeniz bölgesinin kalbi, ticaretin ve lojistiğin merkezidir. Yıllık 8 bin geminin yanaşması ve binlerce kişinin istihdam edilmesi beklenen Mersin Ana Konteyner Limanının yapılmasıyla Mersin; Ortadoğu’nun ve Orta Asya’nın liman kenti olacaktır.
Ülkemize ve kentimize katma değer katacak Mersin Ana Konteyner Limanı ülkemizin kalkınması için önemli yatırımlarından biri olacaktır.
MESİAD ve Mersinliler olarak konuyu gündemde tutmalı, bu konuda birbirimize kenetlenmeli, sesimizi yetkililere ve ilgili mercilere duyurmalıyız.
MESİAD başta olmak üzere STK’lar olarak Mersin’de yapılması için planlarda işaretlenen Ana Konteyner Limanımıza sahip çıkmalıyız, sürekli kentimizin gündeminde tutmalıyız” şeklinde konuştu.
ÇUKUROVA HAVALİMANI
Uluslararası Çukurova Havalimanı’nın 7 Ocak’ta kısmen de olsa hizmete açılmasını beklediklerini ifade eden Engin, “Çukurova Bölgesel Havalimanı’nın başına gelmedik kalmadı. MESİAD olarak yakından ilgilendiğimiz bir proje. Her süreci yakından takip ettik. Gelinen nokta bağlantı yolları bitti, aşınma tabakaları da döküldü ve havalimanına giden yollar trafiğe de açık durumda. Çağ Üniversitesi’ne doğru olan Doğu tarafının alt yapı çalışmaları sürüyor. Tabi bu durum havalimanının açılmasına engel değil ve bizim aldığımız son bilgilere göre 7 Ocak’ta açılış yapılacağı. Ancak bu açılışın kısmi bir açılış mı yoksa genel bir açılış mı? Onu bilmiyorum. Etap etap da olsa nihayet havalimanımızı açacağız” dedi.
PAMUKLUK BARAJI
Mersin için hem içme suyu hem de tarımsal sulama açısından hayati öneme sahip Pamukluk Barajı’na da değinen Engin, “Pamukluk Barajı 125 milyon metreküp hacmi olan bir yapı. Yerleşim alanlarından uzak, 600 metre rakım yüksekliğinde sulama, enerji ve temiz içme suyu noktasında kullanılacak olan barajımızın enerji kısmı bitti ancak içme suyu bölümü henüz ihale edilmedi. 35 kilometre uzunluğunda isale hattı ve arıtma tesisi çalışması yapılması gerekiyor. Enerji üretiminde sıkıntı yok ancak sulama ve içme suyu ağır aksak ilerliyor. Mersin Büyükşehir Belediyesi oranın arıtma sorununu halledecek. Pamukluk Barajı tamamen devreye girmesiyle Mersin, daha temiz ve ucuz suya kavuşacak. Mersin’in 2060-2070 yıllarına kadar içme suyu sorunu ortadan kalkmış olacak” dedi.
ÇEŞMELİ-TAŞUCU YOLU
Mersinli turizmcilerin yapımını dört gözle beklediği Çeşmeli-Taşucu projesine de değinen Engin, “Bu konuyu sürekli gündeme getirmeli ve gündemde tutmalıyız. Mersin’e gelen konuklarımız ulaşım sorunu sebebi ile bir daha gelmemek üzere gidiyorlar. Aynı yolu kullanmadan Antalya’dan Konya’dan dönüyorlar. Yine yolun yapım işini iki etaba ayırmış durumdalar. İlk olarak Çeşmeli-Kızkalesi etabı yapılacak. Acil kamulaştırmalar yapıldı. Fakat ekonomik krizden dolayı bir türlü başlanamadı. Bu projenin hafriyat işlemlerinin derhal başlaması lazım” ifadelerini kullandı.